.

قانع نباش…!

آینده در دست توست…

می دانی از همین امروز تا روزی که باید در جلسه ی آزمون سراسری حضور پیدا کنی، چقدر فرصت داری؟

حدود ۸ ماه … یعنی تقریبا ۲۴۰ روز …

یک دقیقه چشمانت را ببند و فکر کن … به آرزویت فکر کن … تو داوطلب آزمون سراسری هستی و حتما آرزویت کسب رتبه ی خوب و به دست آوردن رشته ای است که دوست داری در آن رشته پذیرفته شوی! به گذشته ات نگاه نکن، وضع کنونی ات را ملاک قرار نده، فقط به آینده فکر کن … به روزی فکر کن که نتایج آزمون سراسری اعلام شده است و تو به آرزوی خود رسیده ای … حتما خیلی شیرین و لذت بخش است.

یکی از باورها و روش های غلط بسیاری از داوطلبان این است که به گذشته نگاه می کنند و سریع قانع می شوند که مرد این میدان نیستند.

۸ ماه زمان بسیار مناسبی است تا تمام کمبودهای گذشته جبران شود. با برنامه ریزی مناسب و با توجه به انگیزه ی فراوانی که داری، می توانی پیروز مسابقه باشی. اگر احساس می کنی در برخی درس ها ضعیف هستی، فراموش نکن که هزاران نفر مانند تو مشکل داشته اند، اما توانسته اند بر مشکلات خود غلبه کنند. اگر آن ها توانسته اند، پس تو هم می توانی! به قدرت و شهامت خودت ایمان داشته باش، تصمیم بگیر توانت را به کار بگیری تا پیروز شوی، تمام توانت را …!

یکی دیگر از باورهای غلط انتظار کسب سریع نتیجه است. پس از این که مدت کوتاهی با انگیزه ی بالا و شیوه ی درست درس خواندی انتظار داری نتیجه اش را خیلی زود نظاره گر باشی.

اما پس از این که در یک آزمون آزمایشی نتیجه ی دلخواهت را کسب نکردی، دلسرد می شوی و انگیزه ات را برای ادامه ی مسیر از دست می دهی.

در حالی که برای کسب نتیجه ی ذلخواه، علاوه بر آمادگی های مقدماتی باید پشتکار زیاد داشته باشی، باید مطمئن باشی که با تلاش فراوان و پس از گذشت زمان کافی به آن چه انتظار داری، خواهی رسید.

یکی از موثرترین گام ها در برطرف کردن چنین مشکلاتی، امیدواری است. مهم ترین و موثرترین اصل در تقویت اراده، امیدواری است. یاس و ناامیدی هر کسی را از رسیدن به هدف باز می دارد و داوطلب آزمون سراسری این ناامیدی ناشی از شکست های اولیه در آزمون های آزمایشی یا نرسیدن به اهداف تعیین شده در ساعات مطالعه و … است در حالی که ب دلیل وجود فرصت مناسب تا روز آزمون سراسری می توان با عبرت گرفتن از این شکست ها، زمینه ساز موفقیت خودت باشی. سختی ها و مشکلات همان قدر که می توانند باعث از پا افتادن شوند و طعم شکست را به انسان بچشانند، می توانند فرد را قدرتمند و توانمند کنند و باعث رشد بیش تر وی شوند.

وضعیت تو و رقبا همانند ورزشکارانی است که در یک مسابقه ی دوی ماراتن شرکت می کنند، دوی ماراتن کمی بیشتر از ۴۲ کیلومتر است. حتما موافقی که دلیلی ندارد کسی که در ۵ کیلومتر ابتدای مسابقه در صدر افراد قرار دارد، در انتهای مسابقه نیز پیروز میدان باشد و یا برعکس کسی که در ابتدای مسابقه جزو نفرات آخر است در انتها پیروز مسابقه نباشد، می بینی که همه چیز به باقیمانده ی زمان مسابقه و تلاش و همت ورزشکاران و از همه مهم تر به میزان امیدواری آنان برای ادامه ی مسابقه بستگی دارد. آزمون سراسری نیز همانند مسابقه ی دو است، تازه در اول مسابقه هستیم و تا انتهای آن زمان بسیار مناسبی باقی مانده است. هر کس از این زمان بیش ترین استفاده را ببرد، پیروز نهایی خواهد شد. پس یادت باشد برای هدفی که انتخاب کرده ای ارزش قائل باشی و تمام تلاشت را انجام دهی.

 

 

 

 

گ.۲

نظرات شما