چند مورد وجود دارد که باید در این دو هفته باقیمانده به کنکور آن را اصلاح کنید. اول: اگر صبحانه نمی‌خورید، عادت خود را تغییر دهید. خوردن صبحانه مقوی برای جلسه کنکور ضروری است زیرا باید انرژی لازم برای جلسه را فراهم کند. اگر اهل صبحانه خوردن نبستید حتما در این دو هفته روی عادت […]

چند مورد وجود دارد که باید در این دو هفته باقیمانده به کنکور آن را اصلاح کنید.

اول: اگر صبحانه نمی‌خورید، عادت خود را تغییر دهید. خوردن صبحانه مقوی برای جلسه کنکور ضروری است زیرا باید انرژی لازم برای جلسه را فراهم کند. اگر اهل صبحانه خوردن نبستید حتما در این دو هفته روی عادت خود کار کنید و آن را عوض کنید تا دچار ضعف جلسه کنکور نشوید.

دوم: هر شب به مدت چند دقیقه کارهای مربوط به روز کنکور و جلسه کنکور را در ذهن خود مرور کنید تا در صبح روز کنکور کاری را جا نیندازید. حواستان باشد که اضطراب روز کنکور ممکن است باعث شود بعضی کارها را فراموش کنید که با فکر کردن هر شب به این کارها، در ذهنتان لیست کارها می‌ماند و چیزی از قلم نمی‌افند.

سوم: هر روز مطابق با ساعت کنکور ( مثلا برای رشته ریاضی فیزیک و تجربی از ۸ صبح تا ۱۲ ) یک روند درس بخوانید و کمترین استراحت را به خود بدهید تا ذهنتان برای چالش چند ساعته کنکور آماده شود.

چهارم: از تماس و گفتگو و هم‌نشینی با افراد استرس‌زا و ناامید کننده دوری کنید. این افراد روحیه شما را خراب کرده و اثر منفی گاهاً جیران ناپذیری روی شما خواهند داشت.

 

نظرات شما