یکی از درسهای سخت کلاسی و کنکوری، ریاضیات است…

یکی از درسهای سخت کلاسی و کنکوری، ریاضیات است. برای یادگیری ریاضیات اول باید چالشی بودن را بپذیرید. فرق ریاضی (و فیزیک) با اکثر دروسی که می‌خوانید این است که جوابها با یادآوری تنها به ذهن نمی‌رسند و باید با تلاش و حل کردن به آن رسید. بسیاری از دانش‌آموزان به همین دلیل از ریاضی خوششان نمی‌آید یا متنفرند. باید ماهیت چالشی را بپذیرید و از تلاش کردن برای رسیدن به جواب لذت ببرید. دوم تعاریف را به خوبی یاد بگیرید. هیچگاه تعاریف ریاضی سوال نمی‌آید اما بدون درک درست تعاریف ریاضی، در حل مسائل دارای نکات ریز گیر می افتید. سوم اینکه قضایا و رابطه‌های ریاضی را کاملا یاد بگیرید ( یا حفظ کنید) زیرا در حل کردن ریاضی باید از آنها استفاده کنید.

باید در هنگام حل سوالات ریاضی اعتماد به نفس و سرسختی داشته باشید تا بتوانید به جواب برسید. اگر در نگاه اول به سوال خود را ببازید هیچگاه نمی‌توانید سوالات را حل کنید.

در تستهای کنکوری باید علاوه بر مطالب کتابهای درسی، روشهای تستی را هم یاد بگیرید. بدون این روشها می‌توانید به جواب برسید اما وقت شما چندین برابر گرفته می‌شود که با توجه به چالش وقت در کنکور و امتحانات تستی، ارزش روشها تست زنی مشخص می‌شود.

و در نهایت باید گفت که ریاضی تمرین زیادی می‌خواهد. باید آنقدر تمرین داشته باشید که مشابه هر سوال را دیده باشید تا راه حل آن سریع به ذهنتان بیاید.

نظرات شما