برای چنین مسابقه‌ای هر دو نفر باید رقابت‌پذیر باشید و برای شکست دادن یکدیگر تلاش کنید وگرنه این روش به ضرر یک نفر یا هر دو نفر تمام می‌شود.

یکی از روشهایی که در صورت وجود پایه‌ها بسیار موثر است ایجاد رقابت با یک فرد دیگر است. رقابت باید دو نفره باشد و برای تاثیر دو نفر از نظر سطح فرق زیادی نداشته باشند. مثلا شما با یک دوستتان که تقریبا هم سطح هستید باید این رقابت را ایجاد کنید. با هم در امتحانات و کنکورهای آزمایشی مشابه شرکت کنید و نتایجتان را با هم مقایسه کنید. معمولا حس رقابتی که از این روش به دست می‌آید باعث تلاش بیشتر و نتیجه گیری بهتر هر دو نفر می‌شود. اگر بتوانید هر دو تلاش کنید این رقابت سطح هر دو شما را بالاتر می‌برد. اما یادتان باشد برای چنین مسابقه‌ای هر دو نفر باید رقابت‌پذیر باشید و برای شکست دادن یکدیگر تلاش کنید وگرنه این روش به ضرر یک نفر یا هر دو نفر تمام می‌شود.

در دنیای  خارج از کنکور هم چنین رقابتهایی باعث بالا رفتن سطح هر دو نفر می‌شود. به عنوان مثال در فوتبال به مسی و کریستیانو رونالدو نگاه کنید. رقابت این دو نفر باعث شده که هر دو نفر بهترین توان خود را نشان دهند و رکوردهای زیادی را در فوتبال بشکنند.

نظرات شما