سوپی که از بیش از ۵۰ حبه سیر تهیه شده می تواند از شما در برابر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی ویروس های کشنده محافظت کند.

سوپی که از بیش از ۵۰ حبه سیر تهیه شده می تواند از شما در برابر سرماخوردگی، آنفلوآنزا و حتی ویروس های کشنده محافظت کند.

در فصــل زمســتان ابتـلا بـه سرماخوردگی و سرفه های مزمن بسیاری از ما را برای چند روز و حتی چند هفته آزار می دهد، اما به اعتقاد دانشمندان با تهیه سوپ سیر می توان از تمام این مشکلات در امان ماند.

یکی از کلیدی ترین ترکیبات موجود در سیر آلیسین است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ بسیار قدرتمندی است. قدرت این ماده به قدری زیاد است که مصرف چند عدد از آن می تواند طول مدت سرماخوردگی را تا چند روز کاهش دهد.

خواص سیر از هزاران سال قبل مورد توجه انسان ها قرار گرفته بود، به طوری که مصریان باستان معتقد بودند این گیاه می تواند ۲۲ بیماری را به طور کامل درمان کند. در گذشته بسیاری از بیماری ها از جمله انواع عفونت ها، مشکلات ریوی و ناهنجاری مرتبط با خون توسط سیر درمان می شد. سیر می تواند رگ های خونی را گشادتر و جریان خون را در آن روان تر کند، به همین دلیل مصرف این سبزی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول بالا دارد.

در سال ۲۰۰۷ هم دندانپزشکان برزیلی متوجه شدند قرقره کردن آب سیر می تواند مانع از ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه شود. آب سیر را می توانید با قرار دادن سیرهای له شده در آب گرم تهیه کنید.

نظرات شما