برای درس خوندن برنامه بریزین و سعی کنین از برنامه عقب نمونین . می خواین بگم چه جوری بیشتر شما از برنامه های درسیتون عقب می افتین؟ تعارف با دوستان و نزدیکان یکی از عوامل عقب افتادن از برنامه هاست. بسیاری از شما هنگام اجرای برنامه های خود، با اطرافیانتون به مشکل «تعارف» دچار می […]

برای درس خوندن برنامه بریزین و سعی کنین از برنامه عقب نمونین . می خواین بگم چه جوری بیشتر شما از برنامه های درسیتون عقب می افتین؟ تعارف با دوستان و نزدیکان یکی از عوامل عقب افتادن از برنامه هاست. بسیاری از شما هنگام اجرای برنامه های خود، با اطرافیانتون به مشکل «تعارف» دچار می شین؛ مثلا در حالی که می دونین امروز نمی تونین با دوستاتون به گردش برین، با اولین پیشنهاد از طرف اونها ترجیح می دین برای حفظ دوستی (یا به اصطلاح معرفت!) از اجرای برنامه تون چشم پوشی کنین و به خواسته ی دوستاتون تن بدین. پس بهتره به طور غیر مستقیم برنامه های تنظیمی خودتون رو به اطلاع دوستان و اطرافیان نزدیک برسونین. (مثلا نصب این برنامه ها روی دیوار اتاق، یا کمک گرفتن از خود دوستان برای برنامه ریزی!!)

برای یادگیری، آزمون یکی از عوامل تأثیرگذاره. پس به این نکات توجه داشته باشین

الف) هدف خودتون رو در آزمون های موضوعی پیدا کنین؛ به عبارت دیگه با گرفتن کارنامه، در پی درصدها و رتبه ها نباشید، بلکه مشخص کنین که در چه پرسش هایی ضعف علمی داشتین، بعد به رفع اون مشکلات اقدام کنین. در آزمون های جامع که معمولا در اواخر دوره ی آمادگی کنکور برگزار می شه، به دنبال کسب درصد و رتبه های مناسب باشید، تا بتونین تا رتبه ی واقعیتون در کنکور رو تا حدودی پیش بینی کنین.

_ از شرکت در آزمون های متعدد و گوناگون بپرهیزین؛ چون اگر تعداد آزمون ها زیاد باشه، منجر به کاهش انگیزه می شه، و ارزش شرکت در آزمون براتون کم رنگ می شه.

_ اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد از موضوعات آزمونی رو مطالعه نکردین، در اون آزمون شرکت نکنین؛ زیرا کسب هر نتیجهای (چه خوب و چه بد) کاذبه. به عبارت دیگه این نتیجه نمیتونه آینده رو برای شما پیش بینی کنه.

_ برای شرکت در آزمون و در حین برگزاری اون، خوراکی مناسبی مانند خرما همراه داشته باشین و حتما در آن روز صبحانه ی مناسبی بخورین.

_از شرکت در آزمون هایی که طراحان سؤالات اون به تألیف تست های سخت و دشوار می پردازن، پرهیز کنین.

مواظب سلامتتون باشین، و لبخند رو فراموش نکنین.

844541014_pdca_cycle

چند پیشنهاد مفید

نظرات شما