حال کم نیستند افرادی با هوش بسیار بالا و تلاش بسیار که نه تنها در آزمون کنکور به موفقیت خاصی دست نیافته اند،

همه ساله در کنکور دو سری از افراد وجود دارند که موفق می شوند رتبه های برتر آن را از ان خود کنند.
دسته ی اول کسانی هستن که سالها تلاش شبانه روزی کرده اند و به این موفقیت دست یافته اند و دسته ی دیگر کسانی هستند که در مدتی به مراتب کوتاه تر این رتبه ها را کسب کرده اند. اما چه عاملی سبب شده عده ای در مدت کوتاه تر این مسیر را با موفقیت به پایان ببرند!؟
پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد ؛ هوش، تلاش و … .
اما با این حال کم نیستند افرادی با هوش بسیار بالا و تلاش بسیار که نه تنها در آزمون کنکور به موفقیت خاصی دست نیافته اند، بلکه حتی از کسانی که هوش بسیار کم و زمان بسیار کمتری برای کنکور گذاشته اند، رتبه های پایین تری بدست آورده اند.
علت این موضوع چیست؟
یک مثال می زنیم تا این موضوع کاملا برایتان روشن شود. فرض کنید قصد مسافرت دارید، به طور مصال می خواهید برای دیدن یکی از اقوام خود از گرگان به یکی از کوچه های فرعی شیراز بروید. شما می توانید  این مسیر را به صورت پیاده ، با دوچرخه، با اتوبوس، با خودروی شخصی، قطار و یا هواپیما  بپمایید.
طبیعتا هر چه وسیله نقلیه شما سریعتر باشد، امکان رسیدن شما به مقصد در زمان کوتاه تری میسر خواهد بود.
اما با هر وسیله ای که این مسافت را طی کنید شما به مقصد نخواهید رسید، مگر اینکه از مسیر بین گرگان تا خانه اقوام شما در یکی از کوچه های فرعی شیراز خبر داشته باشید.

در مثال بالا اگر وسیله نقیله را منابع در نظر بگیریم، احتیاج به یک شخصی که این مسیر را تجربه کرده باشد داریم، این شخص در حقیقت همان مشاور در کنکور است.
تعداد افراد زیادی در کنکور شرکت می کنند، برخی از آنها پیاده، بعضی ها با دوچرخه و بعضی ها با هواپیما. اگر چه ممکن است تعداد این افراد زیاد باشد اما تعداد افرادی که با هواپیما (منابع کافی) و راهنمای مسیر(مشاور) را با هم داشته باشند بسیار کم است.

این در حقیقت همان موضوعی است که مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور را برایتان آسانتر خواهد کرد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با هوش بالاتر و وقت گذاشتن بیشتر از قبولی در کنکور باز مانده و عده ای دیگر با وقت کمتر و هوش کمتر رتبه های بالای کنکور را از ان خود می کنند.
طبیعی است همهی افراد پیاده، دوچرخه سوارو … و هواپیما سوار به مقصد می رسندف اما زمانها و سختیهایی که می کشند قابل قیاس نخواهد بود.

پس شما هم  میتوانید با سوار شدن بر روی این هواپیما که مقصد آن کنکور ۹۶ خواهد بود مسیر کنکور را به بهترین و سریعترین شکل ممکن به پایان برسانید.

نظرات شما