ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه کردن در اتاق کودکان و نوجوانان پیشرفت چشمگیری را در تحصیل آنها نمایان می‌کند. کودکان با دانستن اینکه فضایی از اتاق‌شان به مطالعه آنها تخصیص یافته، خود را موظف به مطالعه کردن می‌دانند. تفکیک کردن این فضا تنها با قرار دادن یک میز تحریرمناسب و صندلی راحت و نورپردازی استاندارد […]

ایجاد فضایی مناسب برای مطالعه کردن در اتاق کودکان و نوجوانان پیشرفت چشمگیری را در تحصیل آنها نمایان می‌کند.

کودکان با دانستن اینکه فضایی از اتاق‌شان به مطالعه آنها تخصیص یافته، خود را موظف به مطالعه کردن می‌دانند. تفکیک کردن این فضا تنها با قرار دادن یک میز تحریرمناسب و صندلی راحت و نورپردازی استاندارد امکان‌پذیر است.

هنگام انتخاب صندلی مناسب حتما قد و قامت فرزندتان را هم در نظر بگیرید. بهتر است آن دسته از صندلی‌هایی را که به نسبت میز تحریر ارتفاعشان متغیر است را انتخاب کنید چرا که همین امر سبب می‌شود که فاصله‌ای استاندارد برای محصل برقرار شود. راحت بودن افراد یکی از گزینه‌هایی است که به افزایش زمان مطالعه کمک می‌کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای فضای مطالعه، چراغ مطالعه است. استاندارد بودن نور و ارتفاع آن به مطالعه سالم محصلان کمک می‌کند.

پیش از خرید چراغ‌ مطالعه، ارتفاع و پهنای میز تحریر را اندازه‌گیری کنید. سپس، هنگام خرید، ارتفاع پایه چراغ را اندازه بگیرید و دقت کنید که با اندازه میز متناسب باشد. برای مثال، چراغ‌های پایه کوتاه برای میزی که وسعت کمی دارد، مناسب‌اند. هر چه ارتفاع پایه چراغ بلندتر باشد، محیط بیشتری را روشن می‌کند و به همین نسبت، چراغ‌های پایه کوتاه مساحت کمتری را روشن می‌کنند. باید در نظر داشته ‌باشید که هنگام نشستن روی صندلی، نور چراغ تا روی شانه‌ها باشد، یعنی قسمت انتهایی حباب و پارچه کلاهک چراغ باید در امتداد خط گونه باشد تا نور پراکنده شده از آن چشم را اذیت نکند. به این ترتیب، هنگام مطالعه نور به طور کامل بر کتاب پخش می‌شود.

 

contemporary-desk-lamps

بهتر است برای استفاده از چراغ‌های مطالعه، مقدار وات لامپ را بدانید. توصیه می‌شود برای مطالعه از لامپ‌های ۱۵۰ واتی استفاده کنید. پیش از خرید چراغ‌ مطالعه،حتما ارتفاع و سایز کلاهک چراغ را اندازه‌گیری کنید تا لامپ چراغ از زیر آن مشخص نباشد. زمانی که لامپ از زیر شیت و یا کلاهک پارچه‌ای چراغ نمایان ‌شود نور به خوبی به اطراف نمی‌تابد و سایه خود لامپ هم مشخص می‌شود.

یکی از اصول نورپردازی، خلق کمترین سایه‌ها هنگام مطالعه است چرا که ایجاد سایه‌ها موجب خستگی چشم می‌شوند. چراغ‌های مطالعه باید حدود ۱۷ سانتی‌متر از منبع محیط کاری فاصله داشته‌ باشند تا روشنایی این چراغ‌ها مفید واقع شود چون چراغ‌های مطالعه فقط برای مطالعه کردن استفاده می‌شوند و تقریبا جنبه دکوراتیوی هم ندارند پس بهتر است طوری انتخاب شوند که میزان ارتفاع آنها قابل تنظیم باشد و همچنین قابلیت چرخیدن هم داشته باشند.

ویژگی های اتاق مطالعه

ویژگی های اتاق مطالعه

نظرات شما