اگر به مصاحبه هایی که رتبه های برتر کنکور انجام داده اند دقت کنید، همه ی انان در یک موضوع مشترک بودند، اینکه غالبا در روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت درس خوانده اند.

اگر به مصاحبه هایی که رتبه های برتر کنکور انجام داده اند دقت کنید، همه ی انان در یک موضوع مشترک بودند، اینکه غالبا در روز بین ۸ تا ۱۰ ساعت درس خوانده اند. انسانهایی در زندگی موفقند که از تجربه دیگران درس بگیرند تا مسیرها را به سریعترین شکل ممکن و کمترین میزان خطا بپیمایند. 
این تجربه گرانبها و ارزشمند از سوی رتبه های برتر کنکور به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است، تنها کافی است که از آن نهایت استفاده را ببرید.
اما شاید با خود بگویید من نمی توانم در طول روز ۱۰ ساعت درس بخوانم. اما آیا در واقع نیز همینطور است؟
بیایید ساعات روز را با هم مرور کنیم، هر شبانه روز ۲۴ ساعت است. از این ۲۴ ساعت ۸ ساعت آن می بایست برای خوابیدن و ریکاوری بدن استفاده شود و ۱۶ ساعت دیگر در اختیار خود انسان خواهد بود که از آن چگونه استفاده ببرد. در قسمت قبلی توصیه های کنکور به این موضوع اشاره کردیم که ساعت مناسب خواب چه زمانی است. 
اگر شما ۷ صبح بیدار شوید تا ساعت ۱ بعد از ظهر ۶ ساعت فرصت خواهید داشت. کافی است ۵ ساعت از آن را به درس خواندن اختصاص دهید؛ حالا شما نصف راه را رفته اید، اما هنوز ۳ تا ۵ ساعت دیگر بنا به نظر مشاورتان باقی مانده است.
اگر ساعت شروع درس را با دو ساعت استراحت آغاز کنید از ساعت ۳ تا ساعت ۸ می توانید کلیه دروس خود را مطالعه کنید. حالا شما می توانید با خیال راحت در این ساعت باقی مانده تا خواب، هم به تفریح خود بپردازید و هم استراحت کنید.
پس درس خواندن می تواند به همراه یک تفریح با نشاط و استراحت مناسب نیز انجام شود!

نظرات شما