این سوال همیشه مطرح است که مگر یه مشاور می تواند تا چه اندازه باعث پیشرفت تحصیلی فرد شود؟

شاید بارها به این فکر کرده اید که آیا برای موفقیت در کنکور الزاما نیاز به دریافت مشاوره هست یا خیر؟ این سوال همیشه مطرح است که مگر یه مشاور می تواند تا چه اندازه باعث پیشرفت تحصیلی فرد شود؟
حالا نگاهی می اندازیم به پاسخ این سوالات؛ آیا واقعا وجود یک مشاور می تواند موجب پیشرفت تحصیلی ما باشد؟
پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر. برای روشن تر شدن این موضوع یک مثال می زنیم: فکر کنید از شهر خود سفر کرده اید و به یکی از استانهای کشور رفته اید و می خواهید شب را در یکی از هتلهای خوب این شهر بگذرانید. در پیدا کردن این هتل شما دو راه پیش رو دارید، آنکه خود خیابان به خیابان مسیر را جستجو کرده و سرانجام هتل مورد نظر را پیدا کنید.
راه دیگر آن است که از یکی از اهالی همان شهر در خودروی شما نشسته و مسیر را با شما همراهی کند.
حالا خودتان قضاوت کنید که پیدا کردن مسیر هتل در کدام یک از موارد بالا آسانتر است؟
همانطور که شما نیز دریافتید، در صورتی که قرار باشد بدون یک راهنما شما مسیر را پیش بروید ممکن است بارها و به ناچار دچار آزمون و خطا شوید، اما هنگامی که یکی از اهالی همان شهر همراه شماست، شما را با کوتاه ترین مسیر راهی مقصد خواهد کرد.
در حقیقت وجود یک مشاور می تواند مسیر های رسیدن به هدف را به مراتب کوتاه تر و سریعتر کند، زیرا راهی که قرار است قرار است شما برای اولین بار از آن بگذرید، او مدتهاست که از آن گذشته است و از تمامی خطرات آن باخبر است.
اما باید دقت کنید گروه و یا فردی که مشاوره شما را بر عهده دارد، مشاوری معتبر و خبره باشد، زیرا همانطور که گفته شد ممکن است یک مشاور نامعتبر نه تنها شما را به هدفتان نرساند بلکه هزاران برابر از رسیدن به آن شما را دور کند.
اما این تنها دلیل موفقیت کنکور با مشاور نیست، همیشه انسان برای موفقیت نیاز به انگیزه دارد، این انگیزه توسط یک همراه با انگیزه به سرعت در ما رسوخ پیدا کرده و انگیزه هایمان را تداوم می بخشد.

کریستیانو رونالدو و موفقیت در کنکور!

اکثر شما عزیزان کریستیانو رونالدو، ستاره تیم رئال مادرید را می شناسید، اما تا به حال با خود فکر کرده اید چرا رونالدو از سایر بازیکنان عملکرد بهتری داشته است؟
اگر در خصوص زندگی حرفه ای او تحقیق کنید در اطراف رونالدو مشاورانی در عالی ترین سطح قرار گرفته اند تا وی را در همه ی زمینه ها مشاوره دهند.
او حتی برای سرعت بخشیدن به دویدن خود با یوسین بولت دونده رکورد دار دوی سرعت قرار دادی بسته است که وی را در این زمینه مشاوره دهد. همچنین او برای افزایش قدرت بدنی خود با یک مربی راگبی قرارداد بسته و او را استخدام کرده است.
این نشان می دهد که کریستیانو رونالدو به خوبی دریافته که برای موفقیت به چه ابزارهایی نیاز دارد و آنها را فراهم کرده است، این همان تفاوت رونالدو با سایر رقیبان خودش است.
داستان شما و موفقیت در کنکور نیز دقیقا مشابه کریستیانو رونالدو است، یعنی اگر هدفتان مشخص است پس باید ابزارهای موفقیت را نیز در دسترس داشته باشید تا از رقیبان خود پیشی بگیرید.

پس یادمان باشد برای موفقیت در راه کنکور وجود مشاور و منابع مورد نیاز آزمون از مواردی غیر قابل انکار بوده و داشتن این دو در کنار هم می تواند مسیر کنکور را بسیار ساده تر از آنچه که هست نماید.

نظرات شما