در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و چه سراسری نباید چند نکته مهم را فراموش کنید؛ نکاتی که می توانند مسیر زندگی شما را دگرگون سازند. اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که آیا رفتن به این دانشگاه برایتان مرقوم به صرفه خواهد بود یا خیر؛ هزینه های بالای دانشگاه آزاد هنگامی […]

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و چه سراسری نباید چند نکته مهم را فراموش کنید؛ نکاتی که می توانند مسیر زندگی شما را دگرگون سازند.

اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که آیا رفتن به این دانشگاه برایتان مرقوم به صرفه خواهد بود یا خیر؛ هزینه های بالای دانشگاه آزاد هنگامی سنگینتر می شود که دانشگاه مورد نظر از شهرستان شما فاصله داشته باشد. پس بهتر است دانشگاهی را انتخاب کنید که به محل زندگی شما نزدیکتر باشد.
دومین موضوع نکته ای سات که با خودتان کنار بیاید که می خواهید به هر قیمتی به هر دانشگاهی بروید یا خیر!؟ بسیار مهم است که رشته ای که در نظر می گیرید با علائق و البته آرزوهایتان همخوانی داشته باشند، در غیر این صورت یا در نیمه راه  مسیر باقی خواهید ماند و یا اینکه در رشته ای فارغ التحصیل می شوید که علاقه ای به آن ندارید و صرفا برای اینکه دانشگاه بروید آن را خوانده اید.
نگته سوم اینکه به کمی آینده تر نگاه کنید، این واقعیت غیر قابل انکار است که جز عده ای اندک سایر کسانی که درس می خوانند برای رسیدن به شغلی شایسته و البته با درآمد کافی تلاش می کنند. پس در انتخاب رشته های خود این نکته را لحاظ کنید که آیا این رشته در آینده بازار کاری خواهد داشت یا خیر؟

نظرات شما