نکات و روشهایی که باعث بهبود تست زنی شما می‌شوند

– هیچ وقت قبل از مطالعه کامل درس، به تست زدن نپردازید. قبل از شروع به حل تست‌های یک مبحث درسی، آن مبحث را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید و مطمئن شوید به درستی آن را درک کرده اید. در غیر این صورت، زدن تست کاری اشتباه و بی‌فایده است و حتی می‌تواند شما را دل‌سرد کند و علاقه و انگیزه شما را از بین ببرد.

– با تست های ساده شروع کنید. بلافاصله بعد از مطالعه و یادگیری یک مبحث درسی به سراغ تست‌های مشکل و پیچیده‌تر نروید. حل تست‌های ساده می‌تواند تسلط شما را در آن مبحث درسی بیشتر کند و همچنین علاقه و انگیزه بیش‌تری نسبت به ادامه‌ی کار در شما ایجاد نماید.

– تست‌های نکته دار: تست‌های نکته‌دار یا تست‌های مادر به تست‌هایی گفته می‌شود که حل آن‌ها برای داوطلب، منجر به یادگیری یک نکته می‌شود و در نتیجه او می‌تواند گروه زیادی از تست‌ها را حل کند. در هر فصل تعداد محدودی تست مادر یا نکته‌دار قابل ارائه می‌باشد . سعی کنید به درستی آنها را بشناسید و به طور دقیق بر آن‌ها مسلط شوید.

– فرمول‌های ثانوی مفیدند اما گمراه کننده: علاوه بر فرمول‌های اصلی که هر درس در کتاب‌های درسی دارد ، تعداد زیادی فرمول ثانوی یا میان برد به طور غیر رسمی توسط دبیران یا دانش آموزان ابداع می‌شوند. این فرمول‌ها در خیلی از موارد مفید و ساده‌ کننده‌اند ،اما توجه داشته باشید که به اندازه کافی درستی آنها برای شما اثبات شده باشد. بعضی از این فرمول‌ها فقط در شرایط خاص جواب صحیح می‌دهند . پس سعی کنید تا آن جا که می‌توانید از فرمول‌های اصلی و یا فرمول‌های ثانوی مطمئن استفاده کنید.

برچسب ها: برچسب‌ها:, ,
نظرات شما