حجم بسیار زیاد و تنوع در درس ریاضی، عواملی هستند که باید داوطلبان با برنامه‏ای ویژه و پیوسته، خود را در این درس بسیار مهم برای کنکور سراسری آماده کنند تا به بهترین نتیجه برسند. مطالعه‏ی درس ریاضی را باید بر مبنای سه اصل یادگیری، تمرین و مرور قرار دهیم که در ادامه به اصل تمرین می‌پردازیم:

تمرین

اکنون که درس را خوب یاد گرفته و خلاصه‏ نویسی کردید، باید برای تثبیت و تسلط مطالب و نکات درسی و نیز بالا رفتن سرعت تست‏زنی، تعدادی تست را تمرین کنید. تست‏هایی را که حل نکردید یا غلط حل کردید، حتماً علامت‏گذاری کنید؛ زیرا در این تست‏ها ضعف دارید و باید آن‏ها را برطرف کنید.

چون حجم مطالب درسی و تنوع آن‏ها زیاد است، نباید تعداد تست‏های تمرینی به قدری زیاد باشد که از مباحث دیگر عقب بیفتید؛ باید تست را به دقت و متناسب با حجم مبحث مطالعه‌شده انتخاب کنید. اگر مبحثی را به طور کامل نخواندید، به حل تست‏های تمرینی نپردازید، مثلاً تا تمام نکات دنباله را یاد نگرفتید، از مبحث دنباله، تست تمرینی حل نکنید.

توصیه می‏کنم، متناسب با هر تستی که از یک مبحث در کنکور سراسری مطرح می‏شود، حداقل ۵۰ تست به طور تمرینی حل کنید؛ مثلاً اگر از مبحث مجانب‏ها در کنکور سراسری، یک سؤال مطرح می‏شود، حداقل باید ۵۰ تست مجانب، به طور تمرینی حل کنید.

در انتخاب تست‏های تمرینی، اولویت با تست‏های کنکورهای سال‏های گذشته است؛ چون هم استاندارد هستند و هم تمام مطالب درسی را پوشش می‏دهند.

برچسب ها: برچسب‌ها:,
نظرات شما