به دلیل ظرایفی که در سوالات این درس وجود دارد باید به همه ی جنبه های یک سوال توجه کرد. اما ریاضی را چطور باید یاد بگیریم؟

ریاضی از مهمترین دروس کنکور به شمار می آید و شاید یکی از تعیین کننده ترینهای آن. اگر می خواهید رتبه های بالای کنکور را بدست اورید، محال است از ریاضی غافل شوید. اما در کنکور ۹۶ چگونه باید ریاضی را با درصد بالا به پایان ببریم!؟
روش خواندن ریاضی با درسهای دیگر کمی متفاوت است، به دلیل ظرایفی که در سوالات این درس وجود دارد باید به همه ی جنبه های یک سوال توجه کرد. اما ریاضی را چطور باید یاد بگیریم؟ چطور درصد بالایی را در کنکور از آن خود کنیم؟
قسمت اول : مرور جزوه مربوط به همان مبحث

ابندا جزوات مربوط به همان مبحث را مرور کنید، و اگر این مبحث درسی به گونه ای است که نیاز به مرور درسهای سال گذشته است، آنها را همزمان مطالعه کنید.

قسمت دوم : حل کردن مثال

بلا فاصله پس از اینکه این قسمت از درس را مطالعه کردید یک مثال ساده از همان مبحث را حل کنید، حتی اگر قبلا بارها و بارها آن را تمرین و حل کرده اید.

قسمت سوم : ریز کردن و تجزیه تحلیل مساله

زمانی یک مساله را می توانیم حل کنیم که به خوبی بدانیم صورت مساله از ما چه می خواهد. بدین منظور تمام آن چیزی که مساله از ما خواسته را لیست کنیم.

قسمت چهارم: استخراج داده های مساله
هر مساله ای تعدادی مجهولات خواهد داشت، این مجهولات حاصل داده هایی است که در مساله به ما داده شده است. این داده ها را در گوشه ای یادداشت کنید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنیم.

قسمت پنجم: فرمولهای مربوط به این مساله
هر مساله ای نیاز به فرمول یا فرمولهای خاص خودش دارد. بلا فاصله پس از اینکه فهمیدیم صورت مساله چه چیزی از ما خواسته، فرمول مورد نیاز را یادداشت کنیم.

قسمت ششم: جاگذاری داده ها در فرمول و یافتن مجهولات
در این مرحله می دانیم چه چیزهای داریم، و به دنبال چه مجهولاتی هستیم. کافی است که آنها را در فرمول جاگذاری کرده تا نتایج بدست آید.

اما آیا این پایان کار است؟ 
باید بگوییم خیر.
همانطور که در بالا نیز گفته شد به دلیل اینکه سوالات ریاضی داری ظرافتهای بسیاری است، دست طراح سوال را برای پیچیده کردن آن باز می گذارد. یا اینطور بگوییم شما هنگامی که برای شکار روباه میروید، باید اسحله ای برای رویارویی با شیر به همراه داشته باشید.
برای اینکه در مبارزه با آزمون ریاضی در کنکور ۹۶ سربلند بیرون آیید، می بایست مجموعه سوالهای متفاوتی را از منابع تایید شده در دست داشته باشید تا با همه ی ظرافتهای یک مبحث آشنا شده و سوالی که در روز کنکور ان را خواهید دید برایتان سوالی آشنا باشد که پیشتر با آن رو به رو شده اید و حل کردن آن برایتان تازگی نخواهد داشت. اما نکته ای که نباید فراموش کنید این است که تمامی مراحل حل یک سوال را به ترتیب انجام دهید تا از هر گونه اشتباه احتمالی در امان باشید.


 

 

نظرات شما