تکنولوژی ذاتاً خوب یا بد نیست، بلکه تاثیری در شیوه زندگی است.  ما در عصری زندگی می‌کنیم که به ناچار محکوم به استفاده و کنار آمدن با تکنولوژی‌ها و ابداعات جدید هستیم. ابداعات و اختراعات که ادعای ساده کردن زندگی را دارند و وعده زندگی بهتر را در آینده می‌دهند اما واقعیت به این سادگی […]

تکنولوژی ذاتاً خوب یا بد نیست، بلکه تاثیری در شیوه زندگی است.  ما در عصری زندگی می‌کنیم که به ناچار محکوم به استفاده و کنار آمدن با تکنولوژی‌ها و ابداعات جدید هستیم. ابداعات و اختراعات که ادعای ساده کردن زندگی را دارند و وعده زندگی بهتر را در آینده می‌دهند اما واقعیت به این سادگی نیست، گاهی اوقات این تکنولوژی انسان را به سویی سوق می‌دهد که نتایج غیرقابل پیش بینی به دنبال دارد.

 

یکی از ابداعاتی که سال‌های اخیر دنیای انسان یا حداقل دنیای ارتباطی انسان را تحت تأثیر خود قرار داده و باعث بوجود آمدن یک انقلاب اطلاعاتی شده است، دستگاه تلفن همراه است.  مطالعه نحوه ورود تلفن همراه به زندگی انسان‌ها نشان‌دهنده این واقعیت است که تا این زمان هیچ فن‌آوری نتوانسته است به این سرعت رشد فراگیر داشته باشد. این وسیله محبوب در کنار تمامی‌خوبی‌هایش مضراتی را هم با خود به ارمغان آورده است.  مطالعات نشان‌دهنده وابستگی بسیاری از انسان‌ها به تلفن همراه است به گونه ای که نتیجه بعضی از پژوهش‌ها حاکی از آن است که بیش از نیمی‌از کاربران بعد از قطع ناگهانی تلفن همراه احساس بیقراری، ترس و گم گشتگی می‌کنند.

 

دانش آموزان ما روزانه زمان زیادی را صرف گوشی های موبایل میکنند که تمرکز انها برای مطالعه را به شدت کم کرده و مانع از مطالعه ی مفید و کارامد میشود. از الان بهتر است دانش اموزان به مرور و کم کم میزان استفاده از گوشی های موبایل و برنا مه های جانبی را کم کنند تا در زمان امتحانات و زمانهای نزدیک کنکور به مشکل برنخورند.

برچسب ها:
نظرات شما