درد دندان یکی از آن دردسرهایی است که هیچ‌کس از آن خاطره خوبی ندارد. هزینه‌های دندان‌پزشکی هم آن قدر زیادشده که فناوری‌های مختلفی برای تمیز نگه داشتن دندان‌ها به بازار آمده است.

یکی از جدیدترین نمونه‌ها محصولی است که گفته می‌شود نخستین مسواک کاملا هوشمند جهان است. این مسواک برقی اطمینان حاصل می‌کند که شما ۲دقیقه به انجام عمل مسواک زدن اختصاص دهید و حداقل این عمل را برای ۲بار در روز تکرار کنید. ممکن است فکر کنید که انجام این عمل دو بار در طول روز و ۱۲۰ثانیه از وقتتان را می‌گیرد؛ ولی تحقیقات صورت‌گرفته حاکی از آن هستند که میانگین زمان مسواک‌زدن در ایالات متحده از ۴۵تا ۷۰ثانیه متغیر است؛ بدین ‌ترتیب حدود ۶۰ تا ۹۰درصد کودکان و بزرگسالان به مشکل حفره‌های دندانی دچار هستند.

این مسواک هوشمند علاوه بر آنکه زمان مفید مسواک زدن شما را اعلام می‌کند، مجهز به ویژگی +Coach  است که نشان می‌دهد در کدام قسمت‌ها باید تلاش بیشتری بابت تمیزی دندان‌ها صورت گیرد. در اپلیکیشن مسواک که روی تلفن همراه نصب می‌شود، می‌توانید یک مدل سه‌بعدی از دهان خود را مشاهده کنید. در این مدل، بخش‌هایی که نیاز به مسواک‌زدن دارند با رنگ زرد و بخش‌هایی که به‌خوبی مسواک شده‌اند با رنگ سفید نشان داده می‌شوند. در مرکز این صفحه یک نرخ درصد به چشم می‌خورد که آمار سطوح تمیز دندان را در اختیار قرار می‌دهد.

نظرات شما