فواید و تاثیرات کرفس برای کنکوریها

متخصصین تغذیه کرفس را به عنوان غذای مغز در نظر می‌گیرند، به اندازه‌ی لازم، کفایت می‌کند که آن را وارد رژیم غذایی خود نمایید. در واقع، کرفس نوعی سبزی است که گفته می‌شود معدن طلایی از مواد مغذی ضروری است. این گیاه ۱ متری، ساقه‌ی کلفتی دارد و برگهای آن ۴-۲ سانتی‌متر پهنا داشته و حاوی طیفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در بیشتر موارد، ساقه آن به صورت خام مصرف می‌شود و اغلب در سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. فوائد کرفس در صورت مصرف، نه تنها به مغز محدود نمی‌شود، بلکه از پایین آوردن کلسترول تا تنظیم فشار خون را دربرمی‌گیرد.
فسفر یکی دیگر از موادی است که به وفور در کرفس وجود دارد. مصرف آن برای تقویت حافظه مفید است و در کودکان قدرت یادگیری را بالا می‌برد.
مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهند که مصرف کرفس همچنین می‌تواند وقوع TIA (حمله‌ی ایسکمیک گذرا) و یا سکته‌ی مغزی که در آن بخشی از مغز خون کافی دریافت نمی‌کند را کاهش دهد. فشار خون بالا و یا سطوح بالای کلسترول عواملی هستند که ممکن است به سکته‌ی مغزی منجر شوند. به این دلیل که هر دو این عوارض، در نهایت به عروق با تنگ و سفت کردن آنها، آسیب می‌رسانند. در صورتی که این وضعیت برای عروقی پیش آید که جریان خون کافی را به مغز می‌رسانند، آنگاه می‌تواند منجر به سکته‌ی مغزی شود. کرفس خام و یا دانه‌های آن خواص دیوریتیک (ادرار آور) از خود نشان داده که این بدان معناست که می‌توانند به شستن و دفع مایع مازاد کمک کرده که عاملی حیاتی جهت تنظیم فشار خون به حساب می‌آید. کلسترول تولید شده توسط کبد توسط آنزیم‌های خاصی شکسته می‌شود. مطالعات حیوانی نشان می‌دهند که لوتئولین موجود در کرفس این فرایند را تسهیل ساخته به گونه‌ای که به کنترل سطوح کلسترول کمک می‌کند.
همچنین کرفس به دلیل داشتن مواد مغذی، نوعی احساس آرامش به انسان می‌دهد و تاثیر آن در خوابیدن و داشتن خوابی‌ راحت، از قرص‌های خواب بیشتر است.
نظرات شما