از الان برای تخصیص وقت مناسب در روز کنکور برنامه ریزی و تمرین کنید.

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از داوطلبان با آن روبرو هستند، این است که بیشتر وقت خود را روی سوالات دروس ابتدای آزمون می گذراند و وقتی به سوال های دروس پایانی می رسند، تازه متوجه می شوند که فرصت خیلی کمی در اختیار دارند. به همین خاطر مجبورمی شوند که بر سرعت پاسخ گویی به سوالات بیافزایند. این کار باعث کاهش دقت آن ها می شود و میزان اشتباه و خطا را در پاسخ گویی به سوالات افزایش می دهد.

در بسیاری از موارد داوطلب، دروس پایانی را نیز به خوبی مطالعه کرده است و ساعتها وقت صرف آن ها نموده است، اما به دلیل عدم توجه به گذشت زمان در جلسه آزمون، زمان کافی برای پاسخ گویی به سوالات آن ها را پیدا نمی کند و بدین ترتیب نتیجه ی زحمت و تلاش او از بین می رود.

برای اینکه با این مشکل روبرو نشوید باید قبل از کنکور نکات نحوه تخصیص وقت را مطالعه و تمرین کرده باشید. باید حواستان باشد که الگوهای معرفی شده کلی هستند و شما باید بر اساس مطالعه آنها روش بهینه مخصوص برای خودتان را با توجه به سرعت تست زنی خودتان در درس های مختلف بدست آورید اما اگر امکان چنین بهینه سازی را ندارید عمل کردن به این توصیه بهتر از عمل نکردن به انها است.

حالا چرا الان این توصیه را به شما می‌کنیم؟ چون باید از الان برای تخصیص وقت مناسب برنامه ریزی و در آزمونهای آزمایشی تمرین کنید.

در مقالات بعدی بیشتر در این زمینه صحبت می‌کنیم

نظرات شما