عسل، خرما و پنیر مواد غذایی بسیار خوبی هستند که داوطلبان می‌توانند در صبح آزمون کنکور استفاده کنند.

یک فوق تخصص تغذیه نیز با بیان این‌که داوطلبان بهتر است در شب کنکور غذای سبکی بخورند، گفت: عسل، خرما و پنیر مواد غذایی بسیار خوبی هستند که داوطلبان می‌توانند در صبح آزمون کنکور استفاده کنند.
احمد خداداد با اشاره به این‌که بهتر است تغذیه روزانه به جای ۳ وعده در روز به ۵ وعده افزایش یابد، افزود: توصیه می‌شود داوطلبان آب زیاد بنوشند چرا که مصرف آب سبب کاهش افسردگی و خستگی داوطلبان می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که افزایش وعده‌های غذایی سبب کاهش کلسترول خون می‌شود، گفت: افزایش وعده‌های غذایی سبب می‌شود که قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که آرامش در موفقیت آزمون کنکور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، افزود: خواب و لباس راحت عواملی هستند که می‌توانند سبب کاهش نگرانی و استرس داوطلبان شوند.
خداداد به داوطلبان سفارش کرد: در روز آزمون با خود تعدادی خرما همراه داشته باشند چرا که قند موجود در خرما گلوکز مورد نیاز مغز را تامین می‌کند.
وی با اشاره به این‌که دوش آب ملایم باعث کاهش استرس می‌شود به داوطلبان توصیه کرد که میوه‌هایی همچون سیب و موز در رژیم غذایی خود قرار دهند.

نظرات شما