کره جنوبی پس از ۱۴ ماه افت، در ماه نوامبر امسال توانست بیش از ۱۴.۸ میلیارد دلار از تولید آی تی خود را صادر کند.

به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور، افزایش ۳.۳ درصدی رشدِ صادرات این ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۸.۰۸ میلیارد دلار بود، مدیون بخش صنایع نیمه‌هادی و نمایشگرها پس از ۱۴ ماه افت به دلیل رقبای چینی و بازار کساد جهانی بوده است.

در این مدت محصولات مرتبط با صنعت نیمه‌هادی با ۱۱.۶ درصد رشد ۵.۷۹ میلیارد دلار از رقم صادرات را به خود اختصاص داد که مدیون افزایش تقاضا در بخش موبایل و سرور برای انواع رَم / DRAM و فلش مموری / NAND Flash بوده است.

بخش نمایشگر (شامل تلویزیون و انواع نمایشگر موبایل) صادرات ۲.۴۷ میلیارد دلاری را تجربه کرد و رشدی معادل ۳.۱ درصد داشت که به دلیل افزایش تقاضا برای OLED و همچنین افزایش عمومی قیمت‌ها بود.

همچنین بخش کامپیوتر و اس اس دی/ SSD با ۱۵.۲ درصد رشد رقم ۶۶۰ میلیون دلار صادرات را به خود اختصاص دادند.

اما بخش گوشی سقوط ۲۷.۴ درصدی را تجربه کرد و درمجموع صادرات ۲.۰۹ میلیارد دلاری را کسب کرد که عمده دلیل افت به خاطر داستان نوت ۷ بود.

اما آمریکا با ۱.۴۸ میلیارد دلار اولین بازار صادراتی محصولات آی تی کره در نوامبر ۲۰۱۶ بود و سپس ویتنام که ۱.۳۸ میلیارد دلار واردات آی تی از کره را برای خود ثبت کرد. چین نیز پذیرای ۸۰۰ میلیون دلار محصولات آی تی کره در این مدت بود.

در این مدت بخش صادرات گوشی به آمریکا ۱۵.۲ درصد سقوط و بخش نیمه‌هادی ۳.۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. ویتنام که بزرگ‌ترین کارخانه‌های ساخت گوشی کره در آنجا مستقرند رشد ۱۷۴ درصدی نمایشگر و ۳۸.۹ درصدی نیمه‌هادی را تجربه کرد که مدیون فروش گوشی‌های گلکسی اس ۷ است.

صادرات گوشی به چین نیز ۴۲.۱ درصد کاهش و بخش نیمه‌هادی نیز ۵.۵ درصد رشد را در نوامبر تجربه کرد که حکایت از ظهور رقبای جدی برای سامسونگ در بازار چین دارد.

برچسب ها: برچسب‌ها:, ,
نظرات شما