تا حالا فک کردید که چرا تو مسابقه فوتبال همیشه تیمهایی که مهره های بهتری دارن قهرمان نمی شن؟
گاهی بعضی از ماها بخاطر هوش و زکاوتی که داریم از خیلی از چیزها غافل می شیم.

تعداد افرادی که تو سالهایی آخر مونده به کنکور دچار استرس کنکور میشن کم نیست، خیلی ها همه اش به این روز سرنوشت ساز فکر می کنن و می گن خدایا! قراره تو این روز چه اتفاقی برای من بیافته!؟
یه دسته دیگه هستن که مدام با خودشون فکر می کنن چون تو مدرسه نمراتشون از سایر بچه ها کمتره پس شانسی برای قبولی تو کنکور ندارن!
اما می خوام یه نکته جالب در این خصوص به شما پشت کنکوریها بگم؛ تمامی اینها دیوارهای خود ساخته ای هست که با ذهن خودتون تو مسیر موفقیت برای خودتون ساختید. دوره های مختلف کنکور نشون داده، هیچ وقت گرفتن نمرات بالا تو امتحانات مدارس تضمینی بر قبولی تو کنکور نبوده و نیست. کافیه به اطرافیان خودتون توجه کنید؛ کم نیستند افرادی که نمرات بالایی تو امتحانات می گیرن اما تو کنکور موفقیتی حاصل نمی کنن!
از طرفی خیلی ها هم هستن که از ضرایب هوشی بالایی برخوردارند اما اونها هم تضمینی برای موفقیت تو کنکور رو ندارن!
گاهی موفقیت آنطوری که ما فکر می کنیم به دست نمی آد.
تا حالا فک کردید که چرا تو مسابقه فوتبال همیشه تیمهایی که مهره های بهتری دارن قهرمان نمی شن؟
گاهی بعضی از ماها بخاطر هوش و زکاوتی که داریم از خیلی از چیزها غافل می شیم. درست مثل بعضی از تیمهای پر ستاره فوتبال که فقط به داشتن مهره های عالی بسنده می کنن و در مقابل تیمهای دیگری که برنامه ریزی و پشتکار و تمرین بیشتری دارن کم میارن. در حقیقت تیمها و افرادی در رویدادهای زندگی موفق میشن که برنامه ریزی هدفمند و پشت کار بیشتری دارند. گاهی ماها این نکته رو یادمون میره که موفقیت ترکیبی از چند موضوعه که هر کدام از اجزاش می تونه یه پتانسیل باشه اما برای موفقیت الزاما نمی تونه کافی باشه.
برای مثال فکر کنید شما با دانش آموزی رقابت می کنید که (هوش بالا+ساعت مطالعه بالا+ منابع محدود) را در دست داره؛ در مقابل شما ( هوش پایین تر+ ساعت ممطالعه کمتر+ منابع کامل به همراه برنامه ریزی و مشاور ) در اختیار دارید.
اگر به داخل پرانتزها توجه کنید شما یک سری محدودیتها دارید به نسبت رقیبتون اما در مقابل محدودیتهایی که برای رقیبتون وجود داره را پوشوندید.
در واقع این موضوع کلید تفاوتهای رتبه در کنکوره، افرادی موفقتر میشن که بتونن شناختی از محدودیتهای خودشون پیدا کنن و اونها را به طرق مختلف برطرف کنن.
پس یادتون باشه! کنکور تنها هوش بالا نیست و به خیلی از چیزها بستگی داره…

ادامه دارد…

از سری مشاوره های موسسه کنکور آسان است.

نظرات شما