در چند سال اخیر دین و زندگی  جزء تخصصی ترین دروس کنکور بوده است و علیرغم داشتن چهره ای ساده نکات پیچیده و قابل طرح در آزمونهای سراسری را با خود به همراه دارد. عزیزان اخذ نمره 80-70 درصد در درس معارف شاید کار مشکلی نباشد و بتوان با دو یا سه بار مطالعه کتب درسی […]

در چند سال اخیر دین و زندگی  جزء تخصصی ترین دروس کنکور بوده است و علیرغم داشتن چهره ای ساده نکات پیچیده و قابل طرح در آزمونهای سراسری را با خود به همراه دارد.

عزیزان اخذ نمره 80-70 درصد در درس معارف شاید کار مشکلی نباشد و بتوان با دو یا سه بار مطالعه کتب درسی در صد مذکور را به دست آورد.اما برای صعود به درصدهای بالاتر از 90 نیاز به مطالعه به مراتب بیشتر این درس می باشد.

آیات قرآنی

کل مباحث قرآن را به سه بخش می توان تقسیم کرد :

1-شان نزول آیات  2- تفاسیر آیات 3- متن آیات

یک دانش آموز ساعی که قصد دارد به 100 درصد سئوالات قرآن پاسخ دهد باید برای هر سه بخش بالا ارزش خاص خودش را قائل باشد.

برای شان نزول و تفاسیر آیه ها که به صورت داستان و گاهی به صورت توضیحات بیان شده بهتر است برای خواندن آنها ،همزمان با مطالعه درس خلاصه ای از آن را همراه با مشخص کردن مهمترین مطالب و نکات آن در دفترچه ای وارد کنید و هر بار از خواندن مجدد کتاب خودداری کنید و تنها همین خلاصه ها را مرور کنید.

بهترین شیوه یادگیری درس معارف تکرار زیاد و سپس اقدام به خلاصه نویسی است ،این خلاصه نویسی ها به تنهایی قابل استفاده در زمانهای آخر مانده به کنکور است.

روایات و احادیث : هر سال 1 الی 2 تست کنکور اختصاص به روایات و احادیث دارد و معمولا روایات به همراه ترجمه آن به عنوان سئوال مطرح شده آورده می شود.

احکام

مطالب مربوط به احکام (مثل شکیات نماز-احکام نماز – مبطلات نماز و روزه و000) روی کاغذ نوشته و به دیوار اتاق نصب کنید تا دائما این احکام مهم از جلوی چشم شما بگذرد.

برای اینکه با تکنیک های صد در صد زدن این درس آشنا بشید با ما تماس بگیرید : 09121985702

 

نظرات شما