درس دینی را چطور می توانیم بخوانیم که در آن به حد اکثر بازدهی برسیم؟

درس دین و زندگی از دروسی است که با کمی برنامه ریزی می توان در کنکورسراسری به نتیجه دلخواه در خصوص آن دست یافت. اما درس دینی را چطور می توانیم بخوانیم که در آن به حد اکثر بازدهی برسیم؟
همانطور که میدانیم، مغز ما به گونه ای فعالیت می کند که در صورت تکرار یک رویداد بدون آنکه خودمان متوجه باشیم آنها را در حافظه مان ثبت و ضبط می کند. برای مثال ممکن است در خانه شما برادر یا خواهر شما به یک موسیقی علاقه دارد و هر روز آن را گوش می دهد، با این حال شما به این قطعه از موسقی علاقه ای ندارید. اما نکنه ی جالب اینجاست بدون اینکه به این قطعه موسیقی علاقه داشته باشید، اشعار آن در طول گذر زمان در زهنتان ثبت می شد، بدون آنکه خودتان خواسته باشید!
اما این تمام ماجرا نیست و عملیات و کارکرد ذهنمان در موارد مختلف چین عملکرد مشابه های را دارد. اما چطور از این خاصیت مغزمان برای درخواندن و خصوصا خواندن درس دین و زندگی استفاده کنیم؟
پاسخ آن ساده است، خواندن درس دینی را به چند مرحله تقسیم کنیم. مرحله نخست خواندن روزنامه وار آن است، در این روش اگر چه شما با مفهم جملات چندان خود را درگیر نمی کنید، اما با این حال چشمف مغز و حافظه اتان اثر کمرنگی از این مطالبی که مرور کرده اید به ثبت می رساند. در بار دومی که این کار را می کنید، میزان این اثر پر رنگتر خواهد شدو همینطور به تعداد دفعاتی که درسها را مرور می کنید، این اثرات پرنگ و پرنگتر خواهد شد، بله درست حدس زدید، حالا و بعد از گذشت زمان بدون آنکه متوجه شده باشید مطالب زیادی از این درس در حافظه تان ثبت شده است. حالا دیگر، هنگامی که به تستها نگاه می کنید، خیلی زود مطالب مربوط به همان فصل پیش روی شما قرارخواهند گرفت و شما به آن سوالات جواب خواهید داد.
روش دیگر، که تاثیر بیشتری بر مغزتان نیز خواهد داشت، استفاده از برنامه های اموزشی ویدیویی نظیر، تلوزیون، ویدوهای آموزشی و ازاین موارد است. این ویدیوها هنگام تست زنی کاملا در ذهن شما نقش بسته و بدون اینکه متوجه شده باشید در حافظه تان ثبت می شوند.
پس توصیه می شود در خواندن درسهایی همچون دین و زندگی از تکنیک سطح بندی دروس استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در کنکور ۹۶ بدست آورید.

نظرات شما