آرزوی اینکه روزی قرصی، شربتی، حتی آمپولی پیدا شود که آدم بزنه توی رگ و بعد کتاب دست بگیره و هر چی می خونه ، حالا نه تا آخر عمر، اقلا تا یک هفته بعد ، مو به مو تو کله اش جا بگیره، هنوز محقق نشده. به نظر نمی رسه دانش مندان، با وجود […]

آرزوی اینکه روزی قرصی، شربتی، حتی آمپولی پیدا شود که آدم بزنه توی رگ و بعد کتاب دست بگیره و هر چی می خونه ، حالا نه تا آخر عمر، اقلا تا یک هفته بعد ، مو به مو تو کله اش جا بگیره، هنوز محقق نشده. به نظر نمی رسه دانش مندان، با وجود تمام تلاش و پشتکاری که به خرج می دن_ وما هم برایشان دعا می کنیم_ بتوانند ظرف چند روز آینده از کلاه جادویشان چنین داروهایی را در بیاورند. آدمیزاد به امید زنده است و ما هم چشم امیدمان را از این عزیزان محقق بر نمی داریم، اما آیا واقعا نمی شود از یک روش دیگر ، مثل تغذیه مناسب در چند روز آینده میزان یادگیری را افزایش داد؟

همون دانشمندا می گن : داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری باید سعی کنن با رعایت تنوع و تعادل غذایی، میزان انرژی لازم بدن خود را تامیین کنند، چرا که کمبود انرژی، مانع تمرکز داوطلب در دروس می شود. البته استرس و اضطراب ناشی از کنکور در روزهای پایانی باعث پرخوری و کم خوری داوطلبان میشه! اما داوطلبان باید با تغذیه کامل از همه گروه های غذایی و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات از این امر جلوگیری کنند.

تغذیه در دوره قبل از امتحان می تواند موجب تقویت قدرت فکری، آرامش اعصاب و روان و افزایش قدرت ایمنی بدن شود.

برچسب ها:
نظرات شما