در دوران مدرسه از ابتدایی تا دبیرستان سعی شده است تا اطلاعات محدودی را از تمامی علوم در کتابهای درسی گنجانده شود.

درس خواندن درمدرسه سخت تر است یا دانشگاه؟ این دو چه تفاوتی با هم دارند!؟
دوران مدرسه ویژه گیهای خاص خودش را دارد، اما دانشگاه نیز از این قائده مستثنی نیست. در دوران مدرسه صفر تا صد تصمیمات را مدیران مدارس برای شما می گیرند و کمترین اختیارات و حق انتخاب را به شما می دهند. در دانشگاه اما شرایط به نحوی دیگر است، در حقیقت این شما هستید که به بیش از ۸۰ درصد امورات اشراف کامل دارید و در تصمیم گیریها و انتخابهای خود استقلال خواهید داشت. شما تعیین می کنید چه روزهایی در هفته به دانشگاه بروید، صبح باشد یا غروب، کدام درسها را در این ترم بردارید و حتی در برخی موارد برای رفتن به سر کلاس نیز اختیارتان دست خودتان است.
اما دروسی که در دانشگاه ها می خوانید چه تفاوتی با دروسی که در مدارس آموخته اید دارند؟
در دوران مدرسه از ابتدایی تا دبیرستان سعی شده است تا اطلاعات محدودی را از تمامی علوم در کتابهای درسی گنجانده شود، در حقیقت ذهن شما برای پذیرش تخصصی علوم آماده می شود اما آموزش شما در آن مقطع در همان حد کلیات باقی می مانند.

در دوران دانشگاه علاوه بر اینکه شما به درجه ای از استقلال رفتاری رسیده اید که تا کنون با آن بیگانه بودید، بر حسب رشته ای که در آن پذیرفته شده اید دروس تخصصی به شما آموخته می شوند، دروسی که شما پیشتر پیش زمینه هایی را در خصوص آن آموخته بودید. 

شاید این جمله را شنیده باشد که مهمترین قسمت دانشگاه قبولی و پذیرفته شدن در ان است و پس از اینکه وارد دانشگاه شدید با اندکی تلاش می توانید فارغ التحصیلی خود را بدست آورید.
این موضوع هم درست است و هم نادرست، به این معنی که چون در دانشگاه اختیارات شما وسیع تر است، در نتیجه آموختن علوم برایتان آسانتر می شود اما اینکه بدون درس خواندن و تلاش می توانید فارغ التحصیل شوید یک خیال باطل است.
در پایان می توان گفت دانشگاه یک سطح دیگر از مدرسه است، با این تفاوت که ذهن شما با مسائل بزرگ و علمی درگیر خواهد شد، در شرایطی که استقلال بیشتری بدست آورده اید.

برچسب ها: برچسب‌ها:, ,
نظرات شما