پیروی از رژیم‌ های لاغری غلط بسیاری از نوجوانان به خصوص دختران نوجوان یا دختران در سنین ابتدای جوانی، برای پیشگیری از افزایش وزن و چاقی، از رژیم‌ های لاغری خودسرانه یا تحت نظر افراد غیرمتخصص استفاده می ‌کنند. با توجه به این که این قبیل رژیم‌ ها معمولا فاقد ارزش تغذیه‌ ای بالا برای […]

۱۰۰۸۳۴۱۵۸۹۶۶پیروی از رژیم‌ های لاغری غلط

بسیاری از نوجوانان به خصوص دختران نوجوان یا دختران در سنین ابتدای جوانی، برای پیشگیری از افزایش وزن و چاقی، از رژیم‌ های لاغری خودسرانه یا تحت نظر افراد غیرمتخصص استفاده می ‌کنند. با توجه به این که این قبیل رژیم‌ ها معمولا فاقد ارزش تغذیه‌ ای بالا برای تامین نیاز‌های تغذیه‌ ای یک نوجوان هستند، می ‌توانند عواقب زیان ‌آور و ناگوار فراوانی در برداشته باشند. از جمله لطمه زدن به رشد، کاهش قدرت ایمنی و آسیب ‌پذیرشدن در برابر بیماری‌ ها و بسیاری اختلالات دیگر.

یکی از مهم ‌ترین عوارض این قبیل رژیم ‌ها، اختلال در عملکرد سیستم عصبی است. سلول‌ های عصبی برای این که بتوانند فعالیت ‌های طبیعی خود را انجام دهند، به انرژی و مواد مغذی کافی نیاز دارند. این نیاز‌ باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود.

 

 

رژیم ‌های لاغری نامناسب و غلط، فاقد انرژی و مواد مغذی کافی است و قادر به تامین احتیاجات فرد نخواهد بود و نتیجه آن کاهش قدرت یادگیری، تمرکز و حافظه است و منجر به افت تحصیلی و به خصوص عدم موفقیت در امتحانات می‌ شود. بنابراین توصیه می‌ شود که در این ایام از حذف بی ‌مورد هر یک از گروه‌ های غذایی جداً خودداری کنید.

 

نحوه ی تغذیه، ساعت‌ های صرف غذا و کیفیت برنامه غذایی از عوامل مهمی است که می ‌تواند در موفقیت یا عدم موفقیت در امتحانات موثر باشد

نظرات شما