نکته جالب این است که پس از مدتی بدون اینکه شخصا خواسته باشید این موسیقی را دنبال کنید، قسمتها و یا تمام شعر آن موسیقی را از بر شده اید.

همانطور که همه ی شما دانش آموزان و پشت کنکوریهای عزیز می دونید بخش قابل توجه ای از سوالات کنکور را می توانیم با استفاده از روخوانی پاسخ دهیم. 
اما چطور باید از پس دروس که حفظی جات دارن بر بیایم؟
اگر می خواهید بدونید چطور با ما همراه باشید:
برای اینکه این روش برای شما ملموس تر شه یک مثال می زنیم. گاهی اوقات یکی از اعضای خانواده شما به موسیقی خواصی علاقه مند است و ممکن است طی دفعات متعدد آن قطعه موسیقی را گوش دهد. از طرفی ممکن است شما به این موسیقی علاقه ای نداشته باشید اما نکته جالب این موضوع نیست، نکته جالب این است که پس از مدتی بدون اینکه شخصا خواسته باشید این موسیقی را دنبال کنید، قسمتها و یا تمام شعر آن موسیقی را از بر شده اید.
این توانایی در همه ی افراد وجود دارد، به تناسب مختلف؛ پس نکته ای که می توان به آن پی برد این است که در مبحث حفظی جات می توانید از روش سطحی خوانی و یا همان خوانندن روزنامه وار استفاده کنید. در این روش چشمان شما بارها و بارها یک موضوع را برای مغز ارسال می کنند، این اطلاعات به مرور زمان و حتی به صورت ناخواسته در حافظه شما ذخیره خواهد شد، درست مانند همان موسیقی که شما به آن علاقه ای نداشتید اما ذهن شما بارها بارها آن را از طریق گوشهایتان دریافت کرده بود.
 

نظرات شما