سوالی مهم در راه موفقیت در کنکور، سوالی که می تواند نقش بسزایی در موفقیت کنکوز ایفا کند؛ اینکه برای شروع خواندن دروس کنکور ابتدا کدام درسها را بخوانیم؟

سوالی مهم در راه موفقیت در کنکور، سوالی که می تواند نقش بسزایی در موفقیت کنکوز ایفا کند؛ اینکه برای شروع خواندن دروس کنکور ابتدا کدام درسها را بخوانیم؟
ممکن است دو دانش آموزی که به فاصله یک ماه از هم، شروع به خوانندن کنکور می کنند اختلاف اندکی در پیشرفت آنها ایجاد شود، اما الزاما همیشه اینطور نیست، گاهی اوقات اختلافهای چند ماهه ممکن است به واسطه تکنیکهایی برطرف شوند.
اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که در هنگام استارت برای کنکور با چه ترتیب و چه زمان بندی خواندن درسها را شروع کنیم.
شاید در این راه پیشنهادی های متفاوتی را از اطرافیانتان شنیده باشید؛ خیلی ها می گویند که دروس اختصاصی را در اولویت قرار دهید و عده ای دیگر پیشنهاد می کنند دروس عمومی استارت کارتان باشد.
هر دوی این موارد می توانند به خودی خود درست یا غلط باشند، اما آنچه مهم است ذائقه درسی شماست.
تحقیقات نشن داده است دانش آموزانی که در یک مبحث از یک درس در طول  دوران تحصیل خود به مشکل برخورده اند سبب شده تا آنها به طور کلی از آن درس هراس پیدا کنند. در حقیقت کنکور نیز همانطور است، بهترین پیشنهاد برای ترتیب بندی دروس کنکور ذائقه سنجی از نگاه شما به درسهایتان است. این نکته را فراموش نکنید یک شروع بد می تواند خیلی زود شما را از ادامه مسیر نا امید کنید و همانطور در طرف مقابل یک شروع عالی می تواند با انرژی مثبتی که در شما ایجاد می کند انگیزه هایتان را دو چندان کند.
در نتیجه برای شروع یک سال کنکوری ابتدا به سراغ درسی بروید که بیشترین علاقه را به آن دارید، این موضوع سبب می شود تا از خواندن درس لذت ببرید، این همان شروع خوب است که می تواند انگیزه هایتان را دو چندان کند و هراس خودساخته ای که در ذهنتان ایجاد کرده اید از هم فرو بپاشد. پیشنهاد می شود در طول هفته نخستی که خواندن برای کنکور را شروع کرده اید به خواندن درسهایی که در آن تسلط بیشتری دارید بپردازید و ذهن خود را آماده مطالعه دروس بعدی نمایید.
البته این نکته فراموش نشود موفقیت در کنکور مستلزم همراهی مشاوران قوی در کنارتان هست که پس از شناسایی ذائقه تحصیلی تان برنامه ریزی ها دقیق را برای ترتیب بندی خواندن دورس برایتان ایجاد کند.

نظرات شما