همه آدم‌ها ممکن است در مرحله‌ای از زندگی دچار افسردگی شوند. مقابله با این بیماری سخت است و نشانه های آن به طور مداوم و در مدت طولانی مشاهده می‌شوند.

همه آدم‌ها ممکن است در مرحله‌ای از زندگی دچار افسردگی شوند. مقابله با این بیماری سخت است و نشانه های آن به طور مداوم و در مدت طولانی مشاهده می‌شوند. درمان‌های دارویی یا روانشناسی برای افسردگی وجود دارد. طبق مطالعات انجام شده ، ورزش می‌تواند تاثیر زیادی بر روی اعصاب و رفتار بگذارد. ورزش نشانه‌های افسردگی را کاهش می‌دهد. ورزش باعث افزایش آندورفین می‌شود که استرس را کاهش می‌دهد و نگرانی ها را کم می‌کند.

طبق گفته محققان دانشگاه تگزاس، ۵۰ درصد کسانی که ۳۰ دقیقه‌ در سه روز در هفته‌ ورزش می‌کنند نشانه های کمتری از افسردگی در خود مشاهده می‌کنند.

دیدن بهترین ورزش برای مقابله با افسردگی است. طبق گفته محققان ورزشی حتی از داروهای ضد افسردگی مفیدتر است. میزان سروتونین در کسانی که افسردگی دارند پایین است. این مولکول احساس قدرت و غرور را زیاد می‌کند و از افسردگی جلوگیری می‌کند. این مولکول خواب شب را تنظیم می‌کند و احساس درد و نگرانی را کاهش می‌دهد. داشتن اعتماد به نفس باعث می‌شود بهتر با مشکلات در زندگی مقابله کنیم.

نظرات شما