واضحه که زمان در روز ۲۴ ساعته و ۱۴۴۰ دقیقه و ۸۶۴۰۰ ثانیه است و کسی نمیتونه این زمان رو بیشتر و کمتر بکنه ولی این استفاده درست از زمانه که این ۲۴ ساعت رو برای آدمای مختلف متفاوت میکنه و به نوعی میشه گفت که زمان رو بهتر مدیریت میکنه. خدای مهربون هر […]

 

واضحه که زمان در روز ۲۴ ساعته و ۱۴۴۰ دقیقه و ۸۶۴۰۰ ثانیه است و کسی نمیتونه این زمان رو بیشتر و کمتر بکنه ولی این استفاده درست از زمانه که این ۲۴ ساعت رو برای آدمای مختلف متفاوت میکنه و به نوعی میشه گفت که زمان رو بهتر مدیریت میکنه. خدای مهربون هر روز ۲۴ ساعت رو بهمون هدیه میکنه ولی ما چطور میتونیم شکرگزارش باشیم؟ بله با استفاده درست از این ۲۴ ساعت.
ما تا ابد زنده نیستم و زمان یکی از بزرگترین نعمتهای خداست و هرگز قابل برگشت نیست پس از اون باید درست استفاده کنیم.
خیلی موارد وجود داره که میتونه زمان رو از تو دانش آموز خوب من بگیره مثل:

۱) تصمیم گیری نادرست در انتخابها، از مشاور گرفته تا منابع و برنامه ریزی
۲) عوامل تلف کننده وقت مثل موبایل، کامپیوتر، تلویزیون، گپ و گفت با دوستان و… که میتونین خیلی از اونا رو حذف کنین
۳) سردرگمی میتونه وقت شما رو خیلی هدر بده ولی با یه برنامه ریزی درست میتونین از این سردرگمی بیرون بیاین 
۴) مشکلات شخصی که هرچه زودتر باید راه حلش رو پیدا کنین که با مشورت با مشاورتون سریعتر حل میشن

۵) بهترین اوقات روز خودتون رو با انجام کارهای بی اهمیت تلف نکنین و دانشآموزای زیادی هستن که بهترین و پرانرژیترین ساعات روز خودشون رو صرف کارهای بیهوده میکنن مثلا حالتون خیلی خوبه و انرژیتون بالاست نرین سر یه بازی و خوشحال باشین که سه مرحله رو رد کردین و دوتا غول رو کشتین بلکه توی اون ساعت بهترین کار خوندن درسهای سخته یا درسهایی که علاقه کمتری بهش دارین 

۶) سعی کنین وقت شناس باشین و عدم درک درست موقعیتهای مختلف زمانی باعث هدر رفتن زمان شما میشه.


 

klokka_sq_None

 

حالا که چند تا از مواردی که میتونه زمان رو از شما بگیره رو خونیدن ببینم چطوری میتونین از زمان خودتون درست استفاده کنین.

"زمان اونقدر مهمه که خداوند در قرآن کریم به آن سوگند یاد می کنه". 

خیلی از دانش آموزا  از کمبود زمان شکایت میکنن. چه اول تابستون شروع کرده باشن برای کنکورشون بخونن چه یه ماه مونده به کنکور و مسئول تمام عدم نتیجه گیریهاشون رو زمان میدونن. بعد از کنکور هم حرفها خیلی شنیدنیه، اگه یه ماه دیگه وقت داشتم میترکوندم، اگه ۳ ماه دیگه داشتم که یه برنامه ریزی ۹۰ روزه میگرفتم غوغا میکردم، اما سوال من از این دانشآموزا اینه، مگه وقت نداشتین؟


 

images8W5JA52Y


زمان به راحتی میتونه گسترش پیدا کنه و زیاد شه اگه خوب و درست ازش استفاده کنین. ولی از اون طرف تنبلی، بینظمی، نداشتن برنامهریزی و آشفتگی … دزد زمان به شمار میان، چیزی که واضحه اینه که زمان رو نمیشه پس انداز کرد و فقط باید به درستی خرجش کرد. من میگم که هدف داشته باشین با یه برنامهریزی درسی منظم و درست میتونین از زمانتون نهایت استفاده رو ببرین. همونطور که قبل از این هم گفتم وقتی بتونین نحوه استفاده از زمان "اکنون" خودتون رو درست کنین هم گذشته و تاریختون خوب میشه هم آیندتون. خیلی از دانش آموزا بعد از کنکور میگن ای کاش به دو ماه ، چهار ماه ، ۶ ماه یا ۹ ماه پیش برمیگشم و یه جور دیگه و با یه برنامهریزی درست درس میخوندم، نمیدونم چقدر مونده تا کنکورتون که این کتاب رو میخونین، ولی بهتون تبریک میگم چون به آرزوتون رسیدین و زمان برگشته. پس تلاش کنین که دیگه زمان بر نمیگرده، نذارین با اما و اگرها زمانتون از دست بره و نذارین دچار ایکاشها بشین.


حضرت علی (ع) میفرمایند، آنان که وقتشان پایان یافته خواستار مهلتند و آنان که مهلت دارند کوتاهی میکنند.

و در جایی دیگر میفرمایند: فرصت مانند ابر از افق زندگی میگذرد، مواقعی که فرصتهای خیری پیش میآید غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید.



 

images3YBD0Z1T
استفاده از زمان

نظرات شما