قبل از اختراع چرخ در ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد، انسان ها به شدت در وسایلی که بتوانند برای حمل و نقل زمینی از آن استفاده کنند، محدود بودند.
قبل از اختراع چرخ در ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد، انسان ها به شدت در وسایلی که بتوانند برای حمل و نقل زمینی از آن استفاده کنند، محدود بودند. اینطور که به نظر می رسد خود چرخ سخت ترین بخش “اختراع چرخ” نبوده است. با توجه به گفته ی دیوید آنتونی، استاد انسان شناسی در کالج هارتویک، “هنگامی که زمان اتصال یک پلتفرم غیر متحرک به یک سیلندر آلیاژ فرار رسیده بود، همه چیز باید ماهرانه صورت می گرفت.”
به گفته ی آنتونی، “این کانسپت چرخ و محور، حرکتی تکان دهنده و ارزشمند بود. اما ساخت آن هم بسیار سخت بود. به طور مثال، این حفره های موجود در مرکز چرخ ها و محورهای ثابت انتهای آن باید کاملا گرد و صاف باشند. اندازه ی این محور نیز فاکتوری بسیار مهم بود و به عنوان تثبیت کننده ای داخل این حفره بود که نباید خیلی محکم و نباید خیلی شل متصل می شد.”
انجام کاری بزرگ و سخت مستلزم زمان زیادی هم بود و بالاخره چرخ دستی های چرخ دار برای حمل و نقل کالا به بازار و همچنین تسهیل رفت و آمد مردم به مزارع کشاورزی و برای تجارت، روانه ی بازار شد. چرخ ها در جهت دهی به زندگی ما نقش بسزایی داشتند و هم اکنون هم در بسیاری از ضروریات زندگی از ساعت ها گرفته تا وسایل نقلیه و توربین ها و … حضور دارند.
.