این اتوبوس عجیب که «Hafencity Riverbus» نام دارد، بر روی شاسی مان ساخته شده و بهترین ویژگی هر دو نوع وسیلهٔ نقلیهٔ خاکی و آبی را همزمان ارائه میکند. همچنین این اتوبوس یک جاذبهٔ توریستی غیرمعمول هم محسوب میشود.
این اتوبوس عجیب که «Hafencity Riverbus» نام دارد، بر روی شاسی مان ساخته شده و بهترین ویژگی هر دو نوع وسیلهٔ نقلیهٔ خاکی و آبی را همزمان ارائه میکند. همچنین این اتوبوس یک جاذبهٔ توریستی غیرمعمول هم محسوب میشود.
کلیت پروژهٔ ساخت این اتوبوس ۱۸ سال پیش آغاز شد یعنی زمانی که «Fred Franken» صاحب اتوبوس، یک نمونهٔ مشابه آنرا در سنگاپور مشاهده کرده و تصمیم گرفت چنین وسیلهٔ نقلیهای را برای استفاده در آلمان تولید نماید. بااینحال با توجه به مقررات سختگیرانهٔ این کشور اروپایی امکان اعطای مجوز راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیهٔ دوزیست وجود ندارد؛ اما درنهایت Fred Franken توانست مجوز تردد چنین وسیلهای را اخذ کند.
تعمیر و نگهداری «Hafencity Riverbus»، یکی از بزرگترین چالشهای وسایل نقلیهٔ ضد آب است. بااینوجود بدنهٔ این اتوبوس توسط یک شرکت مجارستانی ساخته شده است آنهم نه بهعنوان یک اتوبوس و نه بهعنوان یک قایق. همچنین سازندگان Hafencity Riverbus کاملاً مطمئن شدهاند که همهچیز در آن بهدرستی کار کرده و ایمنی بسیار بالایی دارد. پسازاینکه تمامی نگرانیها در رابطه با عملکرد و ایمنی Hafencity Riverbus برطرف شد اجازه داده شد که مردم را در بندر البه شهر هامبورگ جابجا کند. در دو ماه اول فعالیت این اتوبوس دوزیست، جابجایی ۶۰۰۰ هزار مسافر در طول مسیر برنامهریزی شده است.