آیا در کنکور تنها کسانی که نمرات عالی را در امتحانات مدرسه کسب کرده اند می توانند رتبه های بالا را بدست آورند!؟

بسیاری از ماها یک تصور غلط در ذهنمان ایجاد شده و آن اینکه اگر نمره های ما در دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی پایین باشند را به منزله شکست مطلق در کنکور قلمداد می کنیم. اما آیا در واقعیت هم همینطور است؟ آیا در کنکور تنها کسانی که نمرات عالی را در امتحانات مدرسه کسب کرده اند می توانند رتبه های بالا را بدست آورند!؟
پاسخ این سوال یک کلمه کوتاه است. خیر!
اینکه دانش آموزی در دوره ی دبیرستان و پیش دانشگاهی نمرات درخشانی را کسب کند، الزاما به قبولی با رتیه عالی ختم نخواهد شد و همینطور بلعکس، کسانی که رتبه های خوبی را در دبیرستان و پیش دانشگاهی کسب نکرده اند نیز دلیل بر عدم قبولی آنها در دانشگاه های با تراز بلا نخواهد بود.
شاید علت این موضوع و علت اینکه این تصور در ذهنمان ایجاد شده که قبولی در کنکور بستگی به نمرات ما در دوران دبیرستان خواهد داشت، به واسطه عدم شناخت ما از آزمون کنکور و ماندن در همان حال و هوای امتحان دبیرستان باشد.
از روی که امتحانات ما تمام می شود، در حقیقت زمان ما برای مطالعه کنکور آغاز خواهد شد، در این مورد یک تفاوت عمده بین این آزمون و امتحانات مدرسه وجود خواهد داشت، اینکه ما برای این آزمون یک سال کامل زمان در اختیار داریم، نه چند روز. در این فاصله می توانیم با پوشش ضعفهای خود با استفاده از اساتید، ویدوهای آموزشی، جزوات مختلف و … در مباحث مختلف برطرف نماییم. 

گواه این گفته آماری است که هر ساله در کنکور بدست می آید، بسیاری از دانش اموزانی که نمرات پایینی در طول دبیرستان بدست اورده اند با چهره ای متفاوت در این ازمون ظاهر شده اند و موفقیتهای زیادی کسب نموده اند. در طرف مقابل دانش آموزانی که بهترین نمره ها را در ازمونهای مدرسه کسب نموده اند، رتبه های پایین کنکور را بدست آورده اند. 
حتی مواردی هست که افرادی در سنهای بالا توانسته اند موفقیتهای چشمگیری را پس از سالها فاصله گرفتن از کنکور بدست آورند؛ این همان تفاوت کنکور نسبت به امتحانات دیگر است، اینکه تلاش همان سال آینده شما را مشخص خواهد کرد و نباید ترسی از گذشته خود داشته باشید!

نظرات شما